Växjö
14 Jul 2024
Dag

Måla på denna endagskurs i akvarell eller akryl!

Ta chansen och kom i gång att måla! Tillsammans med yrkesutövande konstnären Milla  kommer du på den här dagen få kunskap inom färglära, lära dig teknikens grunder, smarta färgblandningar och släppa loss fritt i din skaparglädje, kanske du har ett fint foto som du vill måla av eller låt fantasin få skapa motivet!

Medborgarskolan, Vintervägen 2 Växjö

Förkunskaper
Lärandet är individuellt och utgår från din alldeles egna kunskapsnivå, anpassat för både nybörjare och dig som redan målar men behöver handledning för att utveckla vidare din konst.

Kursmaterial
Kostnad för kursmaterial ingår inte i kursavgiften. Deltagarna tar själv med sig eget material som valfria kulörer i vattenfärg eller akryl, en rund och en flat pensel, nr 2, 4 eller 6. Papper är billigare och går bra för både akvarell och akrylmålning men vill man ha pannå eller duk till akrylfärgen går det lika bra.
Kursledaren kontaktar dig före kursstart för lite tips och råd kring kursmaterialet som kan vara bra att veta.
Vi bjuder på kaffe/the och kaka.

Presentation av kursläraren
Milla är en yrkesverksam konstnär och har stor erfarenhet av att undervisa och handleda inom konst på många olika kunskapsnivåer och hon har tilldelats ett flertal priser och stipendier för sina verk. Som lärare i konst försöker hon förstå var varje deltagare befinner sig i sin utveckling och anpassa lärandet till varje individs målsättningar.

Vi reserverar oss för ev framflyttad kursstart eller inställd kurs pga för få deltagare.
Vi kontaktar dig alltid innan förändring och du har då rätt att avboka din plats kostnadsfritt.
Du får alltid en kallelse ca 1 vecka innan kursen startar.

Medborgarskolan Växjö

Vintervägen 2, Växjö