Malmö
14 Sep 2024
Lördagar

Vill du prova på att måla i akryl men även testa att arbeta med keramik eller silversmide så är detta kursen för dig.

Innehåll

Du kanske inte vet vilket av de konstnärliga uttrycken som passar just dig och vill därför prova fritt vid lediga kursplatser i redan startade kurser inom keramik, måleri och silversmide. Till sist utvärderar du resultatet och diskuterar tillsammans med ledaren eller Medborgarskolans personal hur du kan komma vidare i ditt skapande.

Upplägg

Du går kurs ungefär en gång i veckan i åtta veckor. Det kan variera mellan dagar och tider och du får ett individuellt schema som du behöver följa efter att det bestämts tillsammans med oss på Medborgarskolan. Kursen omfattar 3x45 minuter per kurstillfälle och du behöver välja två till fyra hantverksinriktningar. Vi kontaktar dig innan planerad start för att hitta ditt schema.

För vem

En nybörjarkurs för dig som inte provat så mycket hantverk tidigare eller som vill fortsätta för att prova lite mer.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till individuell utveckling.

Kursmaterial

Kostnad för material ingår inte i kursavgiften. Kursdeltagaren tar själv med.

• Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Ta del av våra allmänna villkor här.
  • Har du speciella behov så kontakta oss så ska vi försöka lösa dessa så smidigt som möjligt.

Rabatter och förmåner

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10% rabatt hos Akademibokhandeln och 6% rabatt hos Bokus. http://www.medborgarskolan.se/formaner/

Om folkbildning

Folkbildning är en utbildningsform som är fri, frivillig och tillgänglig för alla. Folkbildning innebär att kurser och studiecirklar anpassas efter deltagarna och att deltagarna har ett stort demokratiskt inflytande över utbildningens utformning.

Medborgarskolan

Hans Michelsensgatan 6A, Malmö