Göteborg
18 Sep 2024
Onsdagar
Nikolas Nilsson

Att måla med olja, akryl eller akvarell ger ett oerhört vackert och effektfullt resultat. Färgerna blir intensiva och lockar fram din mest kreativa sida.

Innehåll
Vi går igenom grundläggande tekniker i olje, akrylmåleri eller akvarell. Du arbetar med stilleben och efter egna bildidéer. Du kommer bland annat att lära dig olika tekniker i oljemåleri, färg- och materiallära, bildkomposition och stilleben. Här får du chansen att utveckla dina egna bildidéer.

Här får du arbeta praktiskt efter bestämt motiv eller efter egna idéer och önskemål.
Arbetet är självständigt med individuell handledning.

För vem
Inga förkunskaper krävs. Kursen vänder sig till nybörjare och till dig som har målat tidigare.
Undervisningen sker efter deltagarnas kunskapsnivå.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Material ingår inte i kursavgiften. Du behöver bland annat färg, penslar, skissblock, blyertspenna och radergummi. Läraren går igenom övrigt material. Invänta kallelse innan du köper material.

Du får en kallelse till kursen innan kursstart. Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs mer på www.medborgarskolan.se/formaner
Vill du delbetala kursen? Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​ Kontakta oss för mer information ring 031-7551400.

Vill du veta mer om utbildningen? Kontakta Josefine Östberg, tel 031 755 14 94 eller josefine.ostberg@medborgarskolan.se

Medborgarskolan Göteborg Ateljé

Viktoriagatan 23, Göteborg