21 Sep 2024
Lör, Sön
Annelie Samuelsson

Funderar du på att börja måla i akvarell eller har du målat, men det var länge sedan? Då är det här rätt kurs för dig!

Innehåll och mål
Du lär dig grundläggande tekniker inom akvarell som hjälper dig att komma igång med ditt måleri.

Upplägg
Under kursen varvas olika akvarellövningar och du får lära dig hur man planerar och påbörjar en målning. Du lär dig grundtekniker inom akvarellmåleriet tekniker som vått-i-vått, bakgrunder och skuggor.

Detta är en helgkurs, förlagd lördag 21/9 och söndag 22/9 kl. 10:00-15:00.

Förkunskaper
Kursen vänder sig främst till dig som är nybörjare men det går bra att gå den även om du målat tidigare.

Kursledare är Annelie Samuelsson. Efter avslutad grundläggande konstnärlig utbildning och olika kurser inom konsthantverk började Annelie 1997 på Medborgarskolan som ledare inom teckning, färg, form, glasfusing, akvarell- och akrylmålning.

Kursmaterial
Material ingår.

Utvecklingsmöjligheter
För den som vill fortsätta måla akvarell finns ett flertal kurser i varierande omfattning på Medborgarskolan.

Rabatt hos Bokus
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6% rabatt på www.bokus.com.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm