Örebro
29 Maj 2024
Dag

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Acroyoga är en lekfull och rolig träningsform med en blandning av yoga och akrobatik. Det är roligt att testa tillsammans och det brukar bli mycket skratt eftersom man genomför övningarna två och två eller i grupp.

Välkommen att prova en ny form yoga!

Acroyoga utförs vanligtvis i par. Många av övningarna utgår från att en person ligger på golvet med benen uppåt medan partnern bärs upp på fötterna, härifrån utförs övningar från både yogans och akrobatikens värld. Personen på golvet kallas för bas och personen upptill för flygplan eller “flyer”. Alla övningar anpassas till ålder, kropp och kunskapsnivå.  Acroyoga är verkligen roligt att göra tillsammans och det fungerar jättefint att man göra övningarna tillsammans vuxen/ barn, äldre eller ungdomar

Ni bokar in er som par men ni behöver anmäla varje person för sig, gäller även barnen. Total kostnad per par 250 kr

1 tillfälle x 90 minuter

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs, du behöver ingen tidigare erfarenhet av yoga eller akrobatik för att prova acroyoga men ta med dig ett öppet sinne!

Majja Lund och Mira Lund

Majja har hållt på med olika former av yoga under många år, är utbildad och utbildar yogalärare. Acroyoga är just nu hennes största passion! Till vardags återfinns hon som fysioterapeut på mottagningen för psykisk ohälsa barn och unga, samt som doktorand i ett projekt som prövar en träningsintervention inom psykiatrin. Mira har fått flyga sen hon föddes och höll sin första acroyoga klass bara 3 år gammal och har sen dess hållt flertalet klasser både på hemmaplan och träningsresor. De ser fram emot att dela med sig av spännande former och lekfulla trick.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Klä dig i bekväma kläder som inte sitter åt och bara fötter eller strumpor. Yogamatta finns att låna. Vi har omklädningsrum med duschmöjligheter.

Friskvårdsbidrag
Till den här kursen kan du använda ditt friskvårdsbidrag.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro