Vännäs
11 Maj 2024
Dag
595 kr

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Fira tunnbrödets dag med oss! Att baka i bagarstuga är något som intresserar många.

Innehåll och upplägg

Har du funderat på att hyra/låna en bagarstuga nån gång men inte riktigt vågat då du är lite osäker på hur man gör när man bakar i en bagarstuga?
Nu har du chansen att via denna snabbkurs lära dig det du behöver för att våga!

Under kursen får du först en kort introduktion i att baka i en bagarstuga. Degen är redan satt så efter introduktionen så får du själv testa att kavla, nagga och grädda.

Du får prova på att baka med kulturspannmål och känna skillnaden mot att baka med konversionellt mjöl.

Du kommer att baka både jukt och hårt bröd. Det du bakar under passet får du sedan ta med dig hem.

Förkunskaper
Den här kursen vänder sig till nybörjare och kräver inga förkunskaper.

Kursledare
Kursen hålla av Anne Stens. Anne driver företaget Stenstorpet och sysslar dagligen med lokalt mathantverk i form av bland annat pralintillverkning, bakning, saftning, syltning, torkning och mycket annat. Anne är en aktiv och drivande företagare inom nätverket Lokalt och Nära och driver Saluhallen i Vännäs.

Kursmaterial
Allt kursmaterial ingår i avgiften. Medtag dock bekväma inneskor, förkläde samt något att ha på huvudet (mössa, sjalett eller liknande).

Har du frågor kontakta:
Victoria Kreuger, verksamhetsutvecklare på Medborgarskolan