Umeå
7 Maj 2024
Tisdagar

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Låt dig inspireras att skapa något i denna glimrande, vackra metall med oändliga möjligheter. Kursen i silversmide är för dig som gillar att arbeta med dina händer och som älskar den tillfredsställande känslan av att själv tillverkat något bestående.

Innehåll
Under kursen går kursledaren igenom de olika arbetsmetoderna och metallens egenskaper. Du lär dig hur du kan forma silvret och ge ytorna olika utseende. Ta gärna med dig förslag på smycken som du skulle vilja göra!

Upplägg
7 kurstillfällen. Vi pratar om material, verktygsvård, arbetsgång mm. Arbetet sker självständigt under ledarens handledning.

förkunskaper
Inga förkunskaper krävs. Vi blandar nybörjare med mer rutinerade deltagare för att få en bra dynamik i gruppen. På det sättet inspireras och lär ni även av varandra.

Clara Sjöqvist är vår kursledare för nybörjarkurserna. Hon är en kreativ person med goda kunskaper inom hantverket och med ett öga för form.

Kursmaterial
I kursavgiften ingår ett arbetshäfte om silversmide. Alla verktyg och annat material som behövs för kursen finns i lokalen. Silverpriset hos oss ligger idag på 15:-/gram. Detta betalas med swish eller via faktura efter avslutad kurs.

Tänk på att du är i en verkstad. Ta på oömma kläder.
Hiss finns. Ring 090-77 96 11 så hjälper vi dig.

Invänta kallelse och faktura före kursstart. Observera att om kursen inte har tillräckligt med deltagare kan kursstarten bli framflyttad.

Har du frågor?

Maila verksamhetsutvecklare Karolina Helleberg

karolina.helleberg@medborgarskolan.se

Medborgarskolan Umeå (Nya Verkstan)