Uppsala
1 Jun 2024
Lör, Sön

Var med och gestalta en kort teaterpjäs i samarbete med övriga deltagare!

Innehåll
I Skapa teater-kursen skapar du tillsammans med de övriga deltagarna en kort teaterpjäs. Här får du prova på hur det är att skapa en teater och hur man går tillväga. Du får coaching av en kursledare med mycket erfarenhet av att skapa teaterpjäser. Teaterpjäsen kan vara skapad utifrån ett manus eller vara en improviserad pjäs.

Upplägg
Kursen går varannan vecka i tre helger på v22, v24 och v26 (samma dag och tid) och omfattar 90 minuter per sammankomst. Eventuella uppehåll görs upp i gruppen gemensamt under första kurstillfället.

Inga förkunskaper krävs på den här kursen, alla är välkomna!

Henrik Olsson är scenkonstpedagog med högskoleutbildning från Finland. Efter sin examen har Henrik arbetat vid flera kulturskolor, hållit workshops och varit verksam vid grundskolor med estetiskt fokus. Dessutom engagerar sig Henrik i fria teatergrupper och driver egna kulturprojekt. Han besitter omfattande erfarenhet av att arbeta med deltagare i olika åldrar och på olika nivåer.
Medborgarskolans ledare delar med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. De vidareutvecklar kontinuerligt sin förmåga genom Medborgarskolans fortbildningsprogram inom vuxenpedagogik.

Kallelse/Faktura
Kallelse/faktura skickas till angiven e-postadress cirka en vecka före kursstart. Vill du delbetala kursen? Här kan du läsa mer om hur du gör för att delbetala: Köpvillkor/ allmänna villkor för kurs hos Medborgarskolan | Medborgarskolan

Visste du att?
Medborgarskolan i Uppsala är miljödiplomerade sedan 2016. Läs mer om vårt hållbarhetsarbete här.

Teaterkursen hålls i Medborgarskolans ljusa och rymliga spegelsal på Ekeby Bruk i Uppsala. I vår lokal finns kylskåp och mikro. Medborgarskolan bjuder på kaffe och te.

Folkbildning
Grundtanken med folkbildning är att deltagarna i samverkan med kursledaren lär av varandra. Arbetsformerna är demokratiska och engagerande och lärandet aktivt. Deltagarna söker och bygger sin egen kunskap genom dialog, interaktion och reflektion med andra. Genom bra kommunikation har kursledaren möjlighet att anpassa kursen tillsammans med deltagarna under kursens gång.

Ekeby Bruk 2N

Ekeby Bruk, Uppsala