Karlstad
Ledare
Anneli Raninen Lundberg
1 550 kr

Vi arbetar med ett bronspulver som blandas med vatten så att det blir som lera. Du formar smycken med dina händer och med enkla verktyg, sedan bränns dina smycken i hög temperatur så att bronset smälter samman till kompakt metall.

Innehåll
Du får lära dig att forma och mönstersätta bronset, och hur man fäster ihop olika del. Vi formar smycken av brons lera som består av 90 % bronspulver blandat med bindemedel och vatten. När smyckena sedan bränns i hög temperatur brinner den lilla delen bindemedel upp och kvar blir ett smycke i ren brons.

Upplägg
Helgkurs  kl10:00-15:00

Förkunskaper
Inga förkunskaper behövs.

Kursledare
Anneli Raninen Lundberg är en konstnär, konsthantverkare och fotograf med stor passion för det kreativa. Hon har bland annat kurser i akvarell, silverlera, foto och glasfusing och är alltid lika uppskattad.
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
500kr för allt material samt bränningar som betalas till ledaren under helgen.
Vi reserverar oss för prisändringar.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan har du en del förmåner du kan använda, exempelvis 6 procent rabatt hos Bokus och 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln. Mer om våra förmåner.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan ett stort utbud inom andra hantverkskurser, läs mer på www.medborgarskolan.se  eller kontakta oss så försöker vi hjälpa dig att hitta något som passar.

Bra att veta
Kom i oömma kläder. Ta med egen fika eller lunch. I lokalen finns kyl och mikro. Vill du hellre handla något finns både pizzeria och affär i närheten

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen. Lär mer på Olycksfallsförsäkring | Medborgarskolan

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad