Stockholm
Ledare
Virginia Higa
1 200 kr

Att upptäcka kulturen kan du göra på många sätt, från att läsa guideböcker till att utforska landet på egen hand. Passa på och lär dig det spanska språket för att kunna få ut så mycket som möjligt av den kulturella mångfalden. ¡Bienvenidos!

Innehåll

Kursen kommer att fokusera på muntlig övning av spanska i vardagliga situationer. Du ska bygga upp ditt ordförråd och lära dig vanliga fraser för att kommunicera på spanska på ett naturligt sätt. Vi kommer också ha lärarledda samtal om olika teman anpassade efter gruppens intresse.

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle måndagar och torsdagar.

Kurstillfällen blir
Torsdag 13/6
Måndag 17/6
Torsdag 20/6
Måndag 24/6
Torsdag 27/6

Är vädret fint har vi lektion utomhus!

Förkunskaper

• Du bör kunna uppfatta huvudinnehållet i korta, tydliga och enkla budskap och meddelanden.
  • Du kan fungera i mycket korta sociala samtal.

Kursledare

Virginia Higa kommer från Argentina och har en examen i litteratur och språkvetenskap. Hon har undervisat i spanska i flera år både i Argentina och i Stockholm. Virginia är även författare och översättare och hennes första roman översattes till flera språk, bland annat svenska.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i spanska
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan.
Du kan göra din anmälan på vår hemsida, www.medborgarskolan.se/stockholm. Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller
ring för bokning 010-157 63 61.
Du kan få rådgivning även online via Teams eller per telefon.
På vår hemsida kan du även göra testet i spanska. Följ länken nedan.
Språktest i spanska

Kursmaterial

Inget kursmateiral behövs

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Bra att veta

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm