Uddevalla
Ledare
Maritza Forsberg
1 495 kr

Välkommen in i det spanska språkets värld! Kursen vänder sig till dig som har bra grundern i spanska och som vill fortsätta bygga på/repetera dina kunskaper. ¡Bienvenidos!

¡Hola! Säger man spanska tänker kanske många av oss på sol och värme, ljuvliga tapas och het paella eller på städer som Madrid och Barcelona med storslagen arkitektur. Det är en härlig känsla att kunna göra sig förstådd och språket blir en nyckel till andra kulturer.

Innehåll
Kursen vänder sig till dig som har bra grunder och som vill fortsätta bygga på/repetera dina kunskaper. Med kurslitteraturen som underlag bygger vi på språket med ordförråd, uttal och grammatik. Enkla dialoger/parövningar och uttalsövningar är inslag i undervisningen.

Kursen går en gång i veckan, samma dag och tid.

För vem
Denna språkkurs vänder sig till dig som studerat spanska ca 10 terminer eller har motsvarande grundläggande kunskaper.
Förkunskaper motsvarande A2 innebär att du kan uppfatta huvudinnehållet i korta, tydliga och enkla budskap. Du kan fungera i mycket korta sociala samtal.

Är du osäker på kunskapsnivån rekommenderar vi att du gör Medborgarskolans nivåtest.
Läs om språknivåer och testa dig själv på www.medborgarskolan.se/europaradets-nivaskala

Europarådets nivåskala
Basnivå Nybörjare
Basnivå A1
Basnivå A2
Självständighetsnivå B1
Självständighetsnivå B2
Avancerad nivå C1
Avancerad nivå C2

Kursledare
Din kursledare Maritza kommer från Sydamerika och har mångårig erfarenhet av undervisning och har hjälpt många deltagare att ta sig an det spanska språket.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
I kursen använder vi oss av boken Caminando 4, ISBN 9789127449497.
Kurslitteratur ingår inte i kursavgiften. Invänta kallelse innan du köper kursboken!

Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs mer på www.medborgarskolan.se/formaner

Bra att veta
Du får en kallelse till kursen ca en-två veckor innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.

Inspiration
Läs om hur språk får hjärnan att växa www.medborgarskolan.se/var-varld/sprak/nya-sprak-far-hjarnan-att-vaxa

Medborgarskolan Uddevalla

Lagerbergsgatan 16, Uddevalla