Falkenberg
29 Aug 2024
Torsdagar
Bessie Gonzalez Aguilera

Spanska är ett av världens största språk och talas som modersmål av hela 386 miljoner människor. Att kunna göra sig förstådd på spanska ger din resa ett otroligt mervärde och öppnar upp för att upptäcka mer av den spanska kulturen. !Nos Vemos!

Vi varvar praktik och grammatik med stöd och hjälp av kurslitteraturen.
Du kommer bl.a. lära dig att:

• Hälsa och säga adjö
• Fråga hur någon mår
• Ge och förstå vägbeskrivningar
• Be om något
• Handla i butik och på restaurang
• Veckodagar, klocka och tid.

Upplägg
Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans i gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle.

Denna språkkurs är en nybörjarkurs så du behöver inte ha några förkunskaper.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans grundkurs och erbjuds kontinuerlig möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Kursmaterialet ingår inte i kursavgiften.
I kursen använder vi oss av boken Caminando 1 med ISBN-nummer: 9789127437142.
Boken finns att beställa, bland annat på Bokus.com.

Du får en kallelse till kursen innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.

Som deltagare i någon av Medborgarskolans kurser får du 6 procents rabatt på böcker hos www.bokus.com. Du får också 10 procents rabatt på böcker i Akademibokhandelns butiker.

Vill du delbetala? Läs mer om hur du gör under rubriken ”Kursavgift och betalning” på www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor

Inspiration
Läs om hur språk får hjärnan att växa www.medborgarskolan.se/var-varld/sprak/nya-sprak-far-hjarnan-att-vaxa

Medborgarskolan Falkenberg