Göteborg
16 Sep 2024
Måndagar
Brigitte Wincentdotter

Stickning är hetare än någonsin! Haka på trenden och lär dig sticka coola raggsockor, mössor, eller en kofta. I din garderob hittar du det ena stickade plagget efter det andra.

Inehåll
Vi går igenom hur man lägger upp maskor, maskar av, stickar ihop, ökar, tolkar stickbeskrivningar och förkortningar. Du får även prova olika mönster. Vi byter tips och lånar idéer av varandra.
Teori och praktik varvas, men fokus ligger på det kreativa skapandet.

För vem
Inga förkunskaper krävs. Kursen vänder sig till nybörjare och till dig som har stickat tidigare.
Undervisningen sker efter deltagarnas kunskapsnivå.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial
Material ingår inte i kursavgiften. Till första kurstillfället behöver du ha med dig stickor nummer 3-4 och ett garn som passar till stickorna.

Du får en kallelse till kursen innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.

Vill du delbetala kursen? Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/ Kontakta oss för mer information.

Ateljé Hörnan

Västra Skansgatan 1B, Göteborg