Örebro
16 Jun 2024
Mån-Ons, Sön

Börja sommarlovet med en teatervecka! Vi gör roliga teaterövningar och lär oss att gå in en skådespelarroll. Tillsammans skapar vi en liten föreställning som vi framför som avslutning på teaterlägret.

Innehåll
Genom roliga övningar och repetitioner i gruppen  släpper vi idéerna fria!  Vi jobbar med manus och gör scenografi till en liten föreställning.

Upplägg
Under fyra dagar, söndag till onsdag träffas vi på Fredsgatan 14. Klockslag kan komma att ändras något.
Vi jobbar fram en liten föreställning och bjuder in publik till uppspel, om vi inte kan ha publik filmar vi istället föreställningen.

Förkunskaper
Du behöver inga förkunskaper, vi anpassar uppgifterna efter gruppen

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har flera teaterkurser för barn och ungdomar som startar varje termin.

Medtag egen lunch, det finns en micro att värma i. Vi bjuder på frukt och ett litet mellanmål. För allas trygghet har vi beslutat att barnen är i lokalerna hela dagen och inte själva får gå ut på stan.  Meddela ev. allergier

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro