Kristianstad
7 Sep 2024
Lördagar
0 kr

I denna kurs får barnen på ett lekfullt och roligt sätt testa olika dansstilar inspirerat från den populära appen Tiktok.

Om kursen
Tiktok är en social medieplattform som har det mesta: musik, dans, recept, tips, sketcher etc. Det cirkulerar ständigt olika trender gällande musik och dans där någon börjar göra en koreografi som sedan blivit "viral" och spridits för alla att se. Ju mer koreografin sprids desto fler hakar på och vill också göra dansen så de också får spridning på plattform och blir "virala".

Kursledaren Elise koncept går ut på att använda några av de låtar som används på Tiktok och skapa en egen koreografi till dem samt att fortsätta på koreografin som redan finns. Lektionerna inleds med uppvärmning och avslutas med stretching.

För vem
Barnen kan gå den här kursen både om de är nybörjare och om de har varit med på danslektioner tidigare. Fokus ligger på att ha kul.

Kursledare
Paulina går på Lunds dans och musikalgymnasium, redan när hon var 7 år började hon med rytmiskgymnastik och  när hon blev äldre har hon även undervisat i dessa grupper.
Agnes har dansat sedan barnsben och brinner för dans och träning. Hon har hållit i dans för barn i olika åldrar.

Bra att veta
Uppehåll v.44. Stor uppvisning den 1 dec på teatern i Kristianstad. Kom i bekväma kläder som man lätt kan röra sig i och sockiplast eller liknande på fötterna.

- En studietimme omfattar 45 minuter.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.
- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Medborgarskolan Danssal Kristianstad

Magasinsgatan 2 - Ingång På Baksidan, Kristianstad