Örebro
Lördag
Bussaba Kaewtipayanate
950 kr

Tonkatsu, den japanska schnitzelfläskkotletten, är en favorit som garanterat kommer att bli en hit vid middagsbordet. Ta med dig dina vänner eller familj och njut av att lära, laga och smaka tillsammans. Låt oss skapa magi i köket och dela glädjen i att laga japansk mat!

Innehåll

Under kursen får du lära dig att koka perfekt japanskt ris, fritera fläskkotlett till en krispig och saftig Tonkatsu, laga autentisk misosoppa från grunden, skapa en läcker tonkatsusås, och fint riva färsk vitkål som ett perfekt tillbehör

Upplägg

Vi jobbar i mindre grupper och får olika uppgifter enligt recept. Vi avsmakar förstås. Alla hjälper till att duka av och diska. Alla får recept att följa steg för steg.  Tillsammans med Bussaba kommer du att bemästra varje steg och skapa en komplett japansk måltid som kommer att imponera på dina vänner och familj. Anmäl dig idag och upplev en prisvärd och oförglömlig kulinarisk resa!

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Kursmaterial

Matkostnad och recept ingår i kurspriset.

Bussaba Kaewtipayanate kom till Sverige 2010 och arbetar som kursledare på Medborgarskolan. Hennes familj äger en restaurang och hon är utbildad kock. Bussaba gör alla recept själv från grunden & det är viktigt med goda, färska råvaror samt näringsrik mat. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Vidareutveckling

Bussaba har andra kurser hos oss inom matlagning. Vi har ett stort utbud av matlagningskurser, se vårt kursprogram eller kontakta oss för mer information.

Dagen avslutas med en gemensam måltid. Ta med något att bära hem lite smakprov i. Meddela allergier i meddelandefältet vid anmälan.

Delbetala kostnadsfritt. Ange i meddelanderutan.

Medborgarskolan Örebro Fab.

Fabriksgatan 18, Örebro