Eskilstuna
17 Sep 2024
Tisdagar
Björn Sundgren

Korv, öl och oktoberfesten i München är några av de saker vi förknippar med Tyskland. Landet har mycket att erbjuda både sina invånare och besökare, kultur, historia och nöjen. Tyskland är även ett land med många internationella affärspartners, att behärska det tyska språket kan ro affären i hamn! Willkommen!

Innehåll
En kurs för dig som har läst tyska förut eller har motsvarande förkunskaper B2-C1. Kursen ger bra baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd. Stor vikt läggs vid förmågan att kommunicera. Med varierande material tränar du fraser och dialoger i olika vardagssituationer, text- och hör förståelse. Du utökar ditt ordförråd och fördjupar dina kunskaper i grammatik.

Upplägg
Kursen går en gång i veckan i åtta veckor, samma dag och tid. Kursen omfattar 2x45 minuter per kurstillfälle. Efter avslutad kurs finns möjlighet att fortsätta läsa en fortsättningskurs. Prata med din kursledare eller administrationen så får du hjälp att hitta rätt nivå.

Förkunskaper
Det krävs förkunskaper motsvarande nivå B2. Känner du dig osäker på din nivå så kan du göra vårt språktest på www.medborgarskolan.se/spraktest

Björn Sundgren är utbildad lärare och har lång erfarenhet av att undervisa tyska. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Kursmaterialet ingår inte i kursavgiften. Ledaren informerar vid första kurstillfället. I kursen kan vi även komma att arbeta med av ledaren framtaget material.

Kallelse/Faktura
Kallelse/Faktura skickas till angiven e-postadress cirka en vecka före kursstart.

I våra lokaler finns både kylskåp och micro, så det går bra att ta med egen mat om så önskas. Medborgarskolan bjuder på kaffe och te.

Folkbildning
Grundtanken med folkbildning är att deltagarna i samverkan med kursledaren lär av varandra. Arbetsformerna är demokratiska och engagerande och lärandet aktivt. Deltagarna söker och bygger sin egen kunskap genom dialog, interaktion och reflektion med andra. Genom bra kommunikation har kursledaren möjlighet att anpassa kursen tillsammans med deltagarna under kursens gång.

Medborgarskolan Mälardalen är miljödiplomerade sedan 2016. Läs mer om vårt hållbarhetsarbete  här.

Anmälan
Anmälan sker via formuläret på kursens hemsida eller genom Kundcenter, tel. 010-15 75 200.

Medborgarskolan Eskilstuna

J A Selanders gata 1, Eskilstuna