Stockholm
19 Sep 2024
Torsdagar
1 710 kr

Våga börja använda din tyska! Många känner sig obekväma med att prata tyska trots flera års studier i skolan. Nu är det dags att ta fram dina kunskaper i dagsljuset! Mycket nöje!

Innehåll

Vi övar på det praktiska vardagsspråket, tex ord och uttryck när man handlar mat, beställer på restaurang, köper tåg/bussbiljetter och frågar efter vägen.

Du lär dig fraser för vanliga samtalssituationer som du kan möta i en tysktalande miljö och övar på dialoger.

Vi fokuserar på ordförrådet och på att tala och lär oss använda språket otvunget och varierat under olika situationer.

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 6 veckor.

Förkunskaper

- Du kan uppfatta huvudinnehållet i korta, tydliga och enkla budskap och meddelanden.
- Du kan fungera i mycket korta sociala samtal.

Kursledare

Susanne Weissbach kommer från Tyskland och är utbildad lärare i tyska och musik.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Medborgarskolan erbjuder varje termin många bra utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T-Odenplan.
Du kan göra din anmälan på vår hemsida, www.medborgarskolan.se/Stockholm, glöm inte ange vilken tid du vill komma, eller ring för bokning 010-157 63 61.
Även på vår hemsida kan du göra testet i tyska. Följ länken nedan.

Kursmaterial

Begegnungen A2+ (Schubert Verlag ISBN 978-3-929526-89-9)

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Bra att veta

Liten grupp med 4-6 deltagare

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm