Växjö
Torsdagar

Lär dig kommunicera på tyska i situationer som kan uppstå i vardag eller som turist och lär dig samtidigt om tyska seder och bruk!

Obs, endast intresseanmälan görs här. Klicka på Anmäl så återkommer vi med ett startdatum.

Denna kurs i vardagstyska passar dig som ännu inte har några kunskaper i tyska och vill lära dig att kommunicera i vardagliga situationer som du kan tänkas hamna i som turist i Tyskland eller i möten med tyska turister i Sverige och samtidigt får du lära dig om tyska seder och bruk. Du lär dig på ett lättsamt och roligt sätt i en lugn takt där du lär dig ord, uttryck och fraser för att klara enklare konversationer i det tyska språket. Övningar sker enskilt eller i grupp,  hörförståelse och konversation.

5 träffar, torsdagar kl 18-19.30

Inga förkunskaper behövs

Om kursledaren
Ledaren Ulrike Sjöström har tyska som modersmål och har bott i Sverige i snart 20 år. Hon tycker det är roligt att få arbeta med människor och dela med sig av erfarenheter kring det tyska språket, dess kultur, mat och traditioner och även Tyskland som resmål.

Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen.
Endast intresseanmälan görs här, ingen betalning. Vi återkommer med ett startdatum när vi fått in tillräckligt med deltagare till kursen.
Kallelse kommer via mejl ca en vecka innan kursstart.

Vid ev frågor och funderingar, mejla verksamhetsutvecklare Erika Gitselova på erika.gitselova.@medborgarskolan.se
Välkommen!

Vill du delbetala kursen? Skriv i så fall i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Ge bort kursen! Du vet väl om att vi har presentkort på kurser?

Välkommen till en av Medborgarskolans alla kurser och föreläsningar!

Konf sal, Medborgarskolan Växjö

Vintervägen 2, Växjö