6 Apr 2024
Lördagar

Tröstemössen är en organisation som virkar små gulliga djur till barn som är i kontakt med den svenska sjukvården. Över hela Sverige görs dessa och skickas till sjukhus från Kiruna ner till Trelleborg. Vill du vara med i denna rörelse och lära dig att virka en mus?

Innehåll

Några gånger per termin ses personer från Tröstemössen i Stockholm i våra lokaler på Medborgarskolan för att virka, sy och sticka små möss och andra djur tillsammans. Här lär man av varandra och nybörjare är alltid välkomna. Efterfrågan på Tröstemöss ökar hela tiden, därför är alla som vill välkomna att bidra.

Gruppen har tre träffar kvar under 2024. Är du intresserad av att medverka vid dessa kan du anmäla intresse här. Om du inte har möjlighet att ses fysiskt finns organsisationen facebookgrupp som kontaktyta. HÄR kan du bli medlem i gruppen och få kontakt med andra som virkar, stickar och syr.

Kommande träffar:

2024-04-06 13:00 - 15:30

2024-05-04 13:00 - 15:30

2024-06-01 13:00 - 15:30

Om

Tröstemössen bildades i Danmark 2017 och består av volontärer som skapar mössen.

HÄR hittar du Tröstemössens hemsida med infomation om organisationen och HÄR hittar du vår instruktionsvideo om hur du virkar en mus.

Plats: Hagagtan 23 A, Station Odenplan, information om vilken sal finns på en skärm i entrén

Kostnad: Gratis att engagera sig i gruppen. Platserna på hantverksträffarna kan dock bli begränsade om ett stort intresse uppstår.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm