Distans
Tisdagar
Karina Francis Gajardo

Få platser kvar

Spanien och Latinamerika har gjort sig kända för sin kultur inom dans, musik, sång, konst såväl som tjurfäktning, fester och parader. Att upptäcka kulturen kan du göra på många sätt, från att läsa guideböcker till att utforska landet på egen hand. ¡Bienvenidos!
Kursen kommer att genomföras på distans i realtid och vi använder plattformen TEAMS.

Det innebär att kursen genomförs på samma dag och tid som angivits, men att du deltar via din dator, mobiltelefon eller surfplatta.

Innehåll

Målet är att du skall kunna delta i samtal som kräver ett enkelt och direkt utbyte av information om välkända ämnen.
Du får möta några vardagliga fraser där futurum med ändelser och presens konjunktiv ingår eftersom de är så vanliga fraser i spanskan.
Vi bygger vidare på kunskapen du fick i termin 8 eller liknande, med samma metodik och liknande upplägg.

Förkunskaper

- Du kan uppfatta huvudinnehållet i korta, tydliga och enkla budskap och meddelanden.
- Du kan fungera i mycket korta sociala samtal.
- Du har läst ca 200 studietimmar eller liknande.

Karina Francis Gajadro flyttade till Sverige från Chile 1986. Hon har undervisat inom miljöfrågor och arbetat som modersmålslärare. Sedan flera år tillbaka undervisar hon i spanska på olika nivåer.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Medborgarskolan erbjuder varje termin många bra utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i spanska
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du test dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T-Odenplan.
Du kan göra din anmälan på vår hemsida, www.medborgarskolan.se/stockholm. Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller
ring för bokning 010-157 63 61.

Även på vår hemsida kan du göra testet i spanska. Följ länken nedan.
Språktest i spanska

Kursmaterial

Ledaren använder eget material.
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com. Rabattkoden står i din kallelse.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.