En grupp människor vid ett  somrigt bord

Ett sammanhang att längta till

Nya upplevelser, ny kunskap och nya möten

Tid till att måla den där tavlan, öva på franskan, skörda kryddväxterna – eller lära dig något helt nytt. Vad längtar du efter att få uppleva i sommar? Om du vill ha en jag-kan-ju-faktiskt-boost, kanske träffa på någon du annars aldrig hade mött och hitta det där intresset som får ditt hjärta att banka lite extra - då finns vi här! Redo med nya möten, aha-upplevelser och lustfyllt lärande. Låt dig inspireras av aktiviteter inom hantverk, friluftsliv, dans, matlagning, trädgård, fotografering, sjöliv och massor av andra ämnen. Chansen är stor att du hittar något som kommer få dig att börja längta till nästa gång. Nästa gång du får måla, dreja, diskutera böcker, lära dig ännu fler ord på italienska eller ge dig ut på promenad med vännerna i hundgruppen. Här finns något för dig oavsett om du har ”hemester” eller kan tänka dig att resa en bit. Medborgarskolan finns över hela landet. Vi ses!
En kvinna sågar till en träplanka

Sommarens kursnyheter

Varje termin uppdaterar vi vårt kursutbud med nyheter.

Hitta ett sammanhang att längta till i sommar

Visar 3 av 6

Sommar hos Medborgarskolan

Trädgård och odling

Längtar du efter att skapa din egen grönsaksodling? Lär dig om planteringstekniker, trädgårdsdesign och skötsel av grönsaker, frukt och blommor. Gröna fingrar får du på köpet.

Hundkurs

Ta en hemester med din fyrbenta vän och upplev en rolig och lärorik sommar tillsammans! Lär dig mer om din hunds beteende, träna grundläggande färdigheter och förbättra relationen mellan dig och din hund.

Vattenskoter

Upplev friheten och spänningen med att köra vattenskoter på sjön. Ta ditt första steg mot att bli en kvalificerad förare med Medborgarskolans förarbevis för vattenskoter-kurs.

Dans och teater

Har du alltid drömt om att uttrycka dig på scenen eller vill du helt enkelt upptäcka nya sidor av dig själv genom dans och teater? Lär dig olika dans tekniker och utveckla din förmåga att improvisera.

Kropp och hälsa

Sommaren närmar sig och det är dags att ta hand om din hälsa och välbefinnande! Varför inte lära dig yoga och meditation för att lindra stress och öka din inre ro?

Konst och hantverk

Utforska din kreativa sida och skapa unika konstverk eller hantverk. Lär dig att skulptera, måla, sy eller arbeta med olika material som trä, keramik eller textil.
    Visar 3 av 6