Anmäl ombud

Att vara ombud är kul, enkelt – men framför allt viktigt. Som ombud läser man handlingarna inför förbundsstämman och är sedan med och för medlemmarnas talan genom att diskutera och rösta under stämman.

Förbundsstämman har sammanlagt 35 ombud. Ombuden består av representanter från Medborgarskolans medlemsorganisationer (10 ombud), Medborgarskolans regioner (20 ombud) samt förbundsstyrelsen (5 ombud).

Fördelning av ombud (medlemsorganisationer)

• Moderata Samlingspartiet: 2 ombud
  • Moderata Ungdomsförbundet: 2 ombud
  • Fria Moderata Studentförbundet: 1 ombud
  • Förbundet Aktiv Ungdom: 2 ombud
  • Förbundet Aktiva Seniorer: 2 ombud
  • Rojalistiska Föreningen: 1 ombud

Kostnad för ombud: 1 000 kronor per person inklusive resekostnader.

Kostnad för gäst: 1 000 kronor per person exklusive resekostnader.

Fördelning av ombud (regioner)

• Region Stockholm: 7 ombud
  • Region Öst: 2 ombud
  • Region Syd: 2 ombud
  • Region Väst: 4 ombud
  • Region Mitt: 3 ombud
  • Region Nord: 2 ombud

Kostnad för ombud: 1 000 kronor per person inklusive resekostnader.

Kostnad för gäst: 1 000 kronor per person exklusive resekostnader

Bokning av resor och hotellrum

Riksorganisationen står för kostnaden för ombudens resor, de ska bokas till lägsta pris hos Lingmerths resebyrå, 010-122 67 40, vaxjo@lingmerths.se. Uppge ” Medborgarskolans Stämma2024 ” som referens.

Ladda ner reseräkning för förbundsstämma här >>

Om ett ombud önskar att bo över går det bra att på egen hand boka hotellrum på Clarion Hotel Sign. Det finns en rabattkod som ger 10% rabatt på hotellets dynamiska pris när bokningen sker via denna länk: Boka hotellrum här

Rabattkoden är MEET12 och fylls i på hemsida under ''Lägg till rabatt-eller bokningskod''

Inga rum reserveras i förväg, bokning sker i mån av tillgänglighet. Kostnad för hotellrum betalas av respektive region/medlemsorganisation vid bokning.