Hållbar kunskap – och innovativa sätt att ta till sig och förmedla kunskap – känns viktigare nu än någonsin. Vi vet inte hur framtiden ser ut men med din hjälp vill vi vara med och påverka. Vi är intresserade av vad du tänker och tycker.

Framtidens folkbildning

Lämna gärna dina synpunkter på hur du vill eller tror att framtidens folkbildning kommer att se ut!

Artiklar

Läs vidare om "Folkbildning – en bra affär för oss alla"

Folkbildning – en bra affär för oss alla

Kvällskurser för tanter eller en av demokratins byggstenar? Överflödigt eller livsnödvändigt? Folkbildningen har spelat olika roller genom tiderna – men i dag är den viktigare än någonsin. Inte minst som vaccin mot faktaresistens och en plattform där nya grupper kan mötas, stärkas och bli delaktiga.

Läs vidare om "Unga tycker till om framtidens lärande"

Unga tycker till om framtidens lärande

Skolfröken och föräldrar har fått sällskap av nätet och nyfiket, uppkopplat lärande. Och minst lika viktigt som allmänbildning och tekniska färdigheter är att kunna samarbeta och hjälpas åt. Vår barn- och ungdomspanel funderar över hur, var och vad de lär sig – och vad som är bra att kunna i framtiden.