Ta del av vårt stora utbud på säkert sätt!

Covid-19 har ställt mycket i världen på ända. På Medborgarskolan anpassar vi vår verksamhet utifrån rådande läge och riktlinjer från Folkhälsomyndigheten – allt för att du som deltagare ska kunna fortsätta att utvecklas och odla dina intressen.

Coronautbrottet har ändrat förutsättningarna för många verksamheter inom kultur och bildning. Medborgarskolan har arbetat hårt för att styra om och anpassa verksamheterna efter rådande läge, så att du som deltagare ska kunna ta del av vårt utbud på ett säkert sätt.

Större utbud på distans

Vi har ställt om en stor del av våra arrangemang och möjliggjort för våra deltagare att kunna välja att antingen delta på distans eller i våra lokaler. Detaljer kring utbud och hur vi anpassat kurserna efter Corona anges i respektive kursbeskrivning, här hittar du hela vårt utbud. Undrar du något går det alltid bra att kontakta oss.

Vårt distansutbud hittar du här

Medborgarskolan erbjuder redan idag, oavsett coronakrisen, ett brett utbud av distanskurser. Gå gärna in och botanisera i vårt distansutbud.

Vägra isolering – starta en digital studiecirkel

När människor tvingas till karantän och att vara hemma i högre grad, blir det ännu viktigare att ha något att fylla sin fritid med. Nu kan du starta en studiecirkel tillsammans med andra och fortsätta att odla dina intressen. Medborgarskolan kan hjälpa dig att komma igång. Starta en studiecirkel digitalt.

Förverkliga drömmar – det kommer en tid efter Corona

Tänk på att det även kommer en tid efter coronaviruset. Passa på att drömma dig bort och fundera på vad du vill göra i framtiden. Medborgarskolan har ett brett kursutbud och flera diplomutbildningar som kan vara starten på en ny karriär. Botanisera i vårt utbud och förverkliga dina drömmar.