Vill du ge ditt barn det franska språket från tidig ålder? Genom lekar, samtal, samlingar, sånger och barnlitteratur tränar vi franska språket genom hela förskoledagen. Vi följer svensk läroplan. Vi stimulerar barnens språkutveckling och lägger grunden för barnens kommunikativa förmåga genom samspel på ett lekfullt sätt.

Landalagången 3
411 30 Göteborg

franskaskolan@medborgarskolan.se
Crèche (1- och 2-åringar)
Petite section (3-åringar)
Moyenne section (4-åringar)
Grande section (5-åringar)

Rektor Sara Cambring
sara.cambring@medborgarskolan.se

Biträdande rektor Cecilia Bernhardsson
cecilia.bernhardsson@medborgarskolan.se
0739-44 11 88

Verksamhetsutvecklare Camilla Norberg
camilla.norberg@medborgarskolan.se
0735-23 85 31

Administratör Isabelle Parmgärde
isabelle.parmgarde@medborgarskolan.se
0763-07 80 84

Franska förskolan är belägen i mysiga lokaler i centrala Göteborg och bedriver sin verksamhet på Landalagången 3. Vi har fyra avdelningar indelade efter barnens åldrar.

Vår målsättning är att stimulera barnens lust och nyfikenhet och inspirera dem att tillsammans utforska världen. Vi lägger grunden för barnens kommunikativa förmåga genom samspel på ett lekfullt sätt, bland annat genom musik, berättande, rim och ramsor.

Franska förskolan är certifierad genom Grön Flagg och arbetar aktivt med hållbar utveckling.

Välkommen till oss!

Här ansöker du

Se filmen om Franska förskolan

Gå till videon på Youtube.com