Praktisk information

Avdelningar

På Franska förskolan finns det fyra avdelningar: Crèche (1- och 2-åringar), Petite section (3-åringar), Moyenne section (4-åringar) och Grande section (5-åringar).

Varje vecka arbetar vi temainriktat med fokus på språkutveckling och hållbar utveckling.

Måltider

Vi är mycket stolta över att kunna servera certifierade måltider vilket innebär en kvalitetssäkring av maten. Kocken lagar all mat från grunden vilket gör att vi har kontroll över vad maten innehåller. Kocken har stor kunskap om allergier, näringsinnehåll och mathållning. Vår målsättning är att skapa en god matkultur.

Vi serverar frukost, lunch och mellanmål.

Inskolning

Vi använder oss av föräldraaktiv inskolning där vårdnadshavare aktivt medverkar till en trygg inskolning.

Flerspråkiga pedagoger

Vi har pedagoger som talar svenska, arabiska, persiska, bosniska och albanska.

Avgift

Maxtaxa gäller.

Uppsägning av plats

En månads uppsägningstid gäller ömsesidigt. Avgiften betalas under uppsägningstiden.