Västerås
20 Jun 2024
Dag
Anna Mård

Gör den härligaste midsommarkransen,helt själv! Om du vill lära dig hur du binder vackra kransar av naturliga material, är den här workshopen för dig!

Innehåll

Kursen är en perfekt aktivitet att göra tillsammans med vänner eller familj, eller som en present till någon du tycker om. Anmäl dig idag och upptäck hur kreativt och roligt det är att binda kransar och skapa med dina egna händer!
Vi binder en krans som du kan ha i håret, väggen eller som en dekoration på bordet.Vi använder material från naturen och kompletterar med snittblommor från lokal snittblomsodling, du tar med dig personliga detaljer till din krans.

Ett av Medborgarskolans fyra kärnvärde är:
Utveckling i samverkan
Vi tror att människor utvecklas bäst i samverkan med andra. Därför vill vi skapa mötesplatser där ett givande och tagande får alla att känna delaktighet. Med nya kunskaper, ökat självförtroende och ­sociala nätverk får människor möjligheter och styrka att själva utforma och påverka sina liv.
Därför möts både nya och erfarna deltagare i denna kurs för att även inspirera varandra
Våra andra fina kärnvärden hittar du på https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/

Ett tillfälle

Tid: 17.00-20.00, möjlighet att sitta ute finns.

Allt material ingår i kursens kostnad

Material som finns på plats och ingår:

• Kvistar, grönt och blommor
  • Metalltråd och snöre för att att göra en stomme
  • Verktyg finns på plats

Har du känsliga händer så kan handskar vara bra att ha med sig, då vi arbetar med vatten och eventuellt taggiga stjälkar. Ha gärna oömma kläder på dig, eller ha med dig ett förkläde.

Inga förkunskaper krävs, både nybörjare och erfarna deltagare är välkomna.

Anna Mård är utbildad florist, men har jobbat både som stylist, florist och med kreativt skapande.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan erbjuder olika kurser i måleri och hantverk både för vuxna och barn. Vi har ett stort utbud inom hantverkskurser, se vårt kursprogram eller kontakta oss så försöker vi hjälpa dig att hitta något som passar. www.medborgarskolan.se

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen
Lär mer på Olycksfallsförsäkring | Medborgarskolan

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Västerås Kopparlunden

Skivfilargränd 4, Västerås