Distans
7 Maj 2024
Tisdagar
Peter Hagenstål

Nu kommer äntligen vår distanskurs för Fortnox. Fortnox är det andra stora programmet för bokföring vid sidan av Visma. Du behöver ha grundläggande kunskaper i bokföring för denna kurs tar dig direkt in i programmet.

Innehåll
Grunderna i programmet

Kundreskontra (artiklar och kundfakturor)

Leverantörsreskontra (leverantörer och leverantörsfakturor)

In- och utbetalningar

En sammanfattande uppgift där vi jobbar med flera månader i ett företag.

Under kurens sista sektioner arbetar vi med flera konteringsuppgifter.Vi använder Medborgarskolans elevlicens (utbildningskod). Så man behöver inte ha programmet innan.

Upplägg
Kursen omfattar 6 kursdelar och bedrivs helt på distans via ett klassrum i vår distansplattform. Du hämtar kursdelar och eventuella övningar/facit där. Där kan du också fortlöpande ställa frågor till läraren och kommunicera med övriga deltagare i kursen. Du bör lägga ner 4 studietimmar/vecka på kursen (en studietimma=45 minuter) men du jobbar i din egen takt, på tider som passar dig, inom ramen för kursplanen. Kursen avslutas med en inlämningsuppgift.

Förkunskaper
Grundläggande data- och Internetvana erfordras. Du ska ha grundläggande kunskaper i bokföring i nivå med vår Bokföring 1. Fortnox kan framöver ersätta  ekonomikurs 3.

Peter Hagenstål har distansundervisning inom data och ekonomi sen flera år. Alla våra kursledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Kontakta oss
Om du vill veta mer om kursen så ring vårt Kundcenter 075-241 6850 eller skicka epost till region.syd@medborgarskolan.se

Viktigt
Ange alltid aktuell e-postadress vid anmälan. Viktigt då inloggningsuppgifter m m mailas ut.

Efter genomförd kurs kan specificerat kursintyg erhållas.

Rabatt hos oss
Ta chansen och få rabatt på bland annat kurslitteratur. På www.medborgarskolan.se/bokusrabatt finns detaljerad information

Folkbildning skapar vi tillsammans i gruppen och den drivs framåt genom kunskapsutbyte. Det kan vara stort och smått, lokalt och globalt eller fysiskt och distans - det är upp till dig och din grupp. Vi på studieförbundet Medborgarskolan ger dig möjlighet att lära, utvecklas och byta erfarenheter och tankar. Du som individ påverkar studiecirkelns upplägg och innehåll genom ett demokratiskt inflytande.