Linköping
11 Apr 2024
Dag
Acaymo Alamo Olmedo

Kom och gör din egen, äkta, paella, tillsammans med kollegorna på en AW, vännerna eller anmäl dig helt enkelt själv och träffa andra som är nyfikna på och älskar paella! Tillsammans med vår kock från Kanarieöarna skapar vi paella samt "flan" till efterrätt!

Kom på en paellakväll hos Medborgarskolan. Ta med vännerna, kollegorna eller din partner!

Överraska din familj eller kompisar med en härlig paella - tillsammans med en ledare från Kanarieöarna får du inspiration till spansk mat! Under en kväll lagar vi riktig paella tillsammans på samma sätt som man gör i Spanien. Paella är en nationalmaträtt som är en del av spansk kultur. Vi börjar med paella broth (boujon) och efter det gör vi spansk omelett eller flan till efterrätt.

Paella är mycket mer än vad svenskar tror och man kan variera paellan t ex med fisk eller kött på lite olika sätt med färger och smaker!

Acaymo Alamo som jobbat inom turism och restaurang sedan barnsben då hans farbror äger en restaurang på Gran Canaria. Han har arbetat som kock i Spanien, England och Sverige. Acaymo tar dig med på en mental resa till soliga Kanarieöarna under en kväll!

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Upplägg
Kursen är ett tillfälle mellan kl 17.30 och 20.30 i Medborgarskolans stora nya kurskök på Collegium i Mjärdevi.

Inga förkunskaper krävs, du är nybörjare i köket eller nyfiken på paella!

Kursmaterial
Kostnad för råvaror tillkommer med ca 170 kr som erläggs kontant eller via Swish direkt till ledaren.

Anmälan och kallelse
Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen. Vid fullbokad kurs och många reservanmälda kan det hända att vi startar upp fler kurser, ange därför gärna om det är någon dag eller tid som passar bra för dig vid anmälan.

Kallelse kommer cirka en vecka innan kursstart, som en bekräftelse på att kursen startar.

Är ni en arbetsgrupp som vill boka in en kurs vid annat tillfälle? Hör av er med antal deltagare och önskemål så skräddarsyr vi.

Du vet väl om att vi säljer presentkort på kurser? Hör av dig till oss på linkoping@medborgarskolan.se eller 075-241 68 30.

Välkommen till en av Medborgarskolans alla kurser och föreläsningar.

Linköping Medborgarskolan

Teknikringen 7, Linköping