Varberg
25 Maj 2024
Antal tillfÀllen

VÀlkommen till vÄr inspirerande kurs i skapandet av hÄllbara och evigt vackra blommor i crepepapper. Upplev glÀdjen i att skapa tillsammans med andra medan vi lÀr oss konsten att forma levande och varaktiga blommor av crepepapper, blommor som aldrig vissnar.

InnehÄll

VÀlkommen pÄ en riktigt kreativ workshop! Vi kommer göra pappersblommor pÄ olika sÀtt - blommor pÄ stjÀlk och blommor utan stjÀlk. Vi jobbar med crepepapper och du gör sÄ mÄnga du vill och hinner. Du kommer fÄ grunderna för att fortsÀtta hemma och utveckla din personliga stil. Det kommer bli kreativt, sÀkert lite kladdigt men framförallt vÀldigt roligt!

UpplÀgg

Kursen Àr en dag och hÄller pÄ i 4 timmar, med plats för fika. I vÄra lokaler finns kylskÄp och mikro, Medborgarskolan bjuder pÄ kaffe och te men ta gÀrna med dig nÄgot mellanmÄl för att orka hÄlla energin uppe under hela kurstillfÀllet.

Förkunskap

Inga förkunskaper krÀvs

Sara Àr utbildad florist i grunden och har arbetat mÄnga Är som kursledare i blomsterbinderi i blomsterbutiker hon drivit. Men har nu lagt de levande blommorna pÄ hyllan för att ge utrymme för dessa mer hÄllbara i papper. Ett intresse och hobby som hon verkligen brinner för och som hon vill  utveckla till nÄgot större.

Sara Àr en inspirerande och positiv person som mest ser möjligheter sÀllan problem.

Det Àr nÄgot speciellt med vÄra kursledare! Alla vÄra kursledare genomgÄr Medborgarskolans introduktionskurs.

Kursmaterial

Kursmaterialet ingÄr i kursavgiften samt lÄn av verktyg.

Rabatter

Under den termin som du Àr deltagare hos Medborgarskolan fÄr du 10% rabatt hos Akademibokhandeln och 6% rabatt hos Bokus. LÀs mer under FörmÄner

• Kursstart kan komma att Ă€ndras och att startdatum Ă€r preliminĂ€rt.
  • Observera att du alltid fĂ„r en kallelse innan kursstart.
  • LĂ€s mer om delbetalning eller om vĂ„ra allmĂ€nna villkor
  • Utebliven nĂ€rvaro eller utebliven betalning gĂ€ller INTE som avbokning!

• Vid frĂ„gor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.

Vill du delbetala? HĂ€r kan du lĂ€sa mer om hur du gör under “Kursavgift och betalning”: allmĂ€nna villkor

VĂ€lkommen till oss

• Parkering finns i nĂ€ra anslutning till kurslokalen
  • Undvik att anvĂ€nda starka dofter pĂ„ grund av allergier.

Medborgarskolan och folkbildning

Medborgarskolan Àr ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lÀra, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra mÀnniskor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom mÄnga olika Àmnen.

Medborgarskolan Varberg

RingvÀgen 114, Varberg