Man som målar en tavla på ett fält

Sommarsemester = tid att uppleva nya saker. Här roliga aktiviteter och upplevelser från Medborgarskolan!

Vad vill du uppleva i sommar?

Läs vidare om "Ett samhällsnyttigt julbord"

Ett samhällsnyttigt julbord

Varje dag, varje vecka, varje år tar vi inom Medborgarskolan samhällsansvar genom att skapa verksamhet och aktiviteter för grupper i samhället som har det svårt. Aktiviteter som bryter utanförskap och bidrar till integration.

Läs vidare om "Tre tips för att landa ett jobb i lågkonjunktur"

Tre tips för att landa ett jobb i lågkonjunktur

Som arbetssökande är det lätt att ge upp hoppet om att hitta jobb när konjunkturen viker. Gör inte det – det går att hitta jobb även i en lågkonjunktur! Men då är det desto viktigare att du förbereder dig på rätt sätt. Medborgarskolan Arbetsliv tipsar!

Läs vidare om "Ett sammanhang att längta till"
Ett sammanhang att längta till. Anmäl dig till vårens kurser på Medborgarskolan

Ett sammanhang att längta till

Våren nalkas och det gör även Medborgarskolans kurser. Vi går mot ljusare tider och längtan efter att få uppleva glädje tillsammans är stor! Här kommer exempel på kurser och event under våren som du verkligen inte får missa.

Läs vidare om "Våren på Medborgarskolan"

Våren på Medborgarskolan

Våren nalkas och det gör även Medborgarskolans kurser. Här presenterar vi vårens kurser och event som du verkligen inte får missa. Men du vet väl att Medborgarskolan är mycket mer än bara kurser - vi har också intressanta föreläsningar, workshops, studiecirklar och föreningssamarbeten som du kan bli en del av.

Läs vidare om "Demokratipriset Droppen"

Demokratipriset Droppen

En droppe ger stora ringar på vattnet – precis som när du delar med dig av kunskap och engagemang till andra. Demokratipriset Droppen delas ut en gång per år, till en person eller organisation som genom att sprida kunskap har gjort en insats för demokratin. Vinnaren får 20 000 kronor och möjlighet att utveckla sitt engagemang via Medborgarskolan.

Läs vidare om "Hösten på Medborgarskolan"
Kvinna med öpplen

Hösten på Medborgarskolan

Hösten är här och för många innebär det nystart, chansen att utvecklas och prova något nytt. Ta den chansen och kom till oss på Medborgarskolan där ditt intresse blir till kunskap. Vi har många härliga nyheter att erbjuda i höst.

Läs vidare om "Välkommen in i värmen"
Välkommen in i värmen

Upptäck julen hos Medborgarskolan. Se vinterns kurser, möt våra kursledare och köp presentkort på kunskap i julklapp.

Läs vidare om "Det är något speciellt med våra kursledare!"
Medborgarskolan med känsla för kurser och evenemang

Det är något speciellt med våra kursledare!

Är du en av dem eller vill du bli? Medborgarskolan växer på både bredden och tvären, därför behöver vi förstärkning av fler passionerade och kompetenta kursledare som kan vara med och bidra till att leverera folkbildning i världsklass. Är du kunnig och engagerande och vill förmedla dina kunskaper till andra? Skicka in en ansökan och berätta om dig själv.