Medborgarskolan med känsla för kurser och evenemang

Det är något speciellt med våra kursledare!

Är du en av dem eller vill du bli? Medborgarskolan växer på både bredden och tvären, därför behöver vi förstärkning av fler passionerade och kompetenta kursledare som kan vara med och bidra till att leverera folkbildning i världsklass. Är du kunnig och engagerande och vill förmedla dina kunskaper till andra? Skicka in en ansökan och berätta om dig själv.

Både ett kul och meningsfullt jobb!

Att vara kursledare i Medborgarskolan är ett stimulerande och kreativt arbete. Du möter positiva och engagerade kursdeltagare som hela tiden vill lära sig mer. Samtidigt får du möjlighet att utveckla dig själv och ditt intresse genom att vara ledare för andra. Som kursledare är det viktigt att kunna skapa gott klimat i gruppen och att vara pedagogisk samt ha goda ämneskunskaper i det du lär ut. Som kursledare brinner du för ditt ämne och delar gärna med dig av dina kunskaper. På så sätt skapas ett lustfullt lärande, ett sånt lärande som håller hela livet.

Bli kursledare du också!

Nyfiken på kursledarrollen och vill veta mer? Just nu planerar vi för framtiden och söker efter dig som vill dela med dig av dina kunskaper till andra.

Christopher Dolck|Kursledare i piano, saxofon och trolleri

Vi gör intresse till kunskap - tillsammans

• Robert Selling
    KURSLEDARE INOM NAVIGATION OCH SJÖLIV

Robert Selling

Robert är uppväxt med sjön och den har alltid fascinerat såväl över som under ytan. Steget till att bli kursledare kändes därför naturligt. ”Det roligaste med att vara kursledare är att få dela med sig av sitt kunnande och erfarenheter. Dessutom att få se glädjen hos deltagarna när de lär sig nya saker!”
  • Christopher Dolck
    KURSLEDARE I SAXOFON OCH PIANO SAMT TROLLERI

Christopher Dolck

Christopher har växt upp med musiken och blev tipsad av en studiekamrat om jobbet som kursledare ”Det roligaste med att vara kursledare är att få se en persons utveckling på nära håll. Glädjen en deltagare kan känna när den uppnått ett nytt mål är minst lika stor hos mig som kursledare!”
  • Amanda Marcher
    DANSLÄRARE PÅ SHOWDANSSKOLAN ENTRÉ

Amanda Marcher

Amanda inspireras av musik och vill skapa nya koreografier så snart hon hör en bra låt. ”Jag älskar att få se eleverna göra mitt material levande och få se deras olika tolkningar av koreografierna, vilket även är en stor inspirationskälla för mig.”
  • Klara Wading
    KURSLEDARE I YOGA OCH SÅNG

Klara Wading

Klara gillar att möta många människor, därför passar kursledarrollen så bra. ”Det roligaste med att vara kursledare är att få se hur deltagarna växer och vågar ta plats både röstmässigt och på ett personligt plan, det värmer verkligen hjärtat.”
  • Axelina Lundberg
    KURSLEDARE I ADOBEs CREATIVE CLOUD

Axelina Lundberg

Axelina har sedan barnsben varit intresserad av bild och form, ett intresse som genom teknisk och digital utveckling har blivit hennes yrkesval då hon i dag är grafisk formgivare. ”Jag brinner för det jag gör, och att få tända den lågan hos andra och se den utvecklas är något jag verkligen längtar efter!”
Visar 3 av 5

År efter år får våra kursledare toppbetyg

Visar 3 av 5
Nyfiken och vill veta mer?

Bli kursledare du också! Just nu söker vi kursledare inom en mängd olika områden inför vårterminen 2022. Några finns angivna på länken nedan, men det kan också vara något helt annat som både vi och du tror andra människor vill lära sig.