Utbildning och kompetensutveckling

Vi skräddarsyr för ert företag. För oss på Medborgarskolan innebär en företagsanpassad utbildning att vi hjälper er att komma närmare era mål. Med nya insikter och en fintrimmad kunskap kan både ert företag och era medarbetare röra sig framåt.

Vi skräddarsyr företagsutbildningar där innehåll, upplägg och genomförande helt och hållet anpassas efter ditt företags och dina medarbetares behov och förutsättningar. Tack vare vårt breda kontaktnät av ämnesexperter kan vi snabbt föreslå flexibla och kostnadseffektiva lösningar.

Målet för oss på Medborgarskolan är att anpassa utbildningen helt och hållet efter ert behov. Det ska vara enkelt att anta nya utmaningar.

Medborgarskolan är ett studieförbund utan eget vinstintresse. Vi har lång erfarenhet av utbildning och skapar dagligen mötesplatser för vidareutveckling och kompetenshöjning. En skräddarsydd personalutbildning anpassad efter er verksamhet underlättar för alla.

Så här fungerar det:

1) Ni berättar vilka behov och mål ni har, vad ni vill uppnå.

2) Vi skräddarsyr utbildningen.

3) Vi genomför utbildningen så att den passar er.

Vi kan t ex erbjuda:

Wagtail-3000x1500-Ekonomiassistent-compressor.jpg
Använder dator.

Bokföring och ekonomi

På en utbildning hos oss kan du till exempel lära dig vad och hur du ska bokföra, resultat- och balansrapport, budgetfrågor samt bokföringslagen. Du kan lära dig hantera moms, skapa verifikationslistor och ta ut rapporter som huvudbok, balans- och resultatrapport.

office Medborgarskolan.jpg
Kurser i officepaketet.

Data och IT

Vi skräddarsyr bl a utbildningar i Office 365. Vi utgår från era förkunskaper och behov för att skapa rätt kurs för er. Kanske behöver ni utbildning från grunden eller mer avancerade kunskaper i exempelvis Word, Excel eller Powerpoint?

16181006-smiling-woman-with-coworkers-around-laptop-at-work - 3000x1500-compressor.jpg

Språk och kommunikation

Vi kan skräddarsy språkkurser för grupper eller individer i en mängd olika språk. För de flesta fungerar språkundervisning i grupp bra. Att utvecklas tillsammans med andra har många fördelar och ofta är det praktiskt att studera tillsammans. I andra fall kanske en individuell intensivkurs är att föredra för att maximera fokus och tid.

Kontakta mig!