Inom ramen för Amplified, Medborgarskolans musikverksamhet, samlas musiker som producerar, skriver och spelar i olika band. Hos oss finns plats för alla musikstilar. Idag finns det hundratals musiker som har studiecirkel hos oss, unga som gamla, som spelar allt från hårdrock till folkmusik.

Musikverksamhet i Stockholm

Kontakta oss

Behöver du och ditt band en replokal? Vill ni utvecklas tillsammans med oss? Välkommen att kontakta oss för mer information.

Oavsett ålder eller vilken musikstil så kan ert band få hjälp av Medborgarskolan. Det som krävs är att ni är en grupp på minst tre personer som tillsammans startar en studiecirkel.

Replokaler

Har du ett band men ingenstans att repa? På Medborgarskolan har vi replokaler i Musikgaraget vid Odenplan, på Kulturama i Hammarby Sjöstad och i Sundbyberg. De band som har studiecirkel hos oss har möjlighet att kostnadsfritt låna musikutrustning, foto- och inspelningsstudio samt black box-lokal för inspelning för musikvideos.

Marknadsföring

Vi kan även hjälpa till med marknadsföring samt coachning för nystartade band. Som studiecirkel har ni även rabatt på merch.

Inspelningsstudio

Vi samarbetar med den analoga/digitala inspelningsstudion The Dustward Studio som ligger i Gamla Stan i Stockholm. The Dustward Studio ger alla band som är anslutna hos Medborgarskolan 20 % rabatt. För intresse av bokning eller mer info kontakta Tess de la cour, 072-146 87 51, tess.delacour@medborgarskolanstockholm.se.

Speltillfällen

Vi erbjuder våra band speltillfällen till exempel via Club Amplified och i samband med olika lokala samarbeten.

Workshops och föreläsningar

Vi vill ge dig och ditt band inspiration och hjälpa er att utvecklas. Därför ordnar vi både digitala och fysiska föreläsningar och workshops i Medborgarskolans hus vid Odenplan. De ämnen vi brukar hålla workshops i är: låtskrivarworkshops, mickteknik, musikproduktion i logic, arrangörskap, hur marknadsför jag min musik. Håll utkik på vår facebooksida.

Jämställd musik

Medborgarskolan är medlem i nätverket Musiknet som jobbar för jämställdhet på och runt Sveriges musikscener. Musiknet är ett nationellt nätverk där verksamhetsutvecklare inom musik från samtliga studieförbund i landet ingår för att tillsammans diskutera och jobba med musikens utveckling samt olika satsningar inom folkbildning.

Inom Amplify Equally arbetar vi med flera regioner och fokuserar tillsammans på jämstäldhet inom musik.Vi anordnar allt från festivaler till workshops och spelningar.

Amplified Equally nyhetsbrev NY.jpg

Kontakta oss

Om vår musikverksamhet

Läs vidare om "Amplified Equally"

Amplified Equally

Amplified Equally är ett samarbete mellan flera regioner inom Medborgarskolan som tillsammans arbetar för jämlikhet/HBTQIA inom musikverksamheten. Vi anordnar allt från festivaler till workshops och spelningar.

Läs vidare om "Replokaler i Stockholm"

Replokaler i Stockholm

Har du ett band men ingenstans att repa? På Medborgarskolan har vi replokaler för uthyrning i Stockholm med omnejd. Lokalerna finns i Musikgaraget vid Odenplan, på Kulturama i Hammarby Sjöstad och på Kulturama i Sundbyberg.

Läs vidare om "Spelningar och andra samarbeten"
Hus 7

Spelningar och andra samarbeten

Vår bandverksamhet ligger under Amplified som också är Medborgarskolans klubbsatsning. De band som har en studiecirkel hos oss, har även möjlighet att göra spelningar på de klubbar vi samarbetar med.