Spelningar och andra samarbeten

Vår bandverksamhet ligger under Amplified som också är Medborgarskolans klubbsatsning. De band som har en studiecirkel hos oss, har även möjlighet att göra spelningar på de klubbar vi samarbetar med.

Club Amplified

Club Amplified samarbetar med Nomad (Upplandsgatan), Hus 7 (Slakthusområdet) och Åtellet (Norrtälje) kring samtliga konserter samt ibland bokar egna akter d.v.s. band som har studiecirkel hos oss.

Förutom vår egna klubb samarbetar vi med olika kulturföreningar och klubbar i Stockholm.

Jämställda musikscener

Förutom att lyfta våra lokala band genom att anordna spelningar på klubbar, arbetar vi även för en mer jämställd musikscen. Medborgarskolan är med i det nationella nätverket Musiknet vars vision och mål är jämställdhet på och runt Sveriges musikscener. Med det menas en musikscen där alla människor har samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter oavsett könsidentitet. Idag består Musiknet av organisationerna Medborgarskolan, ABF, KulturUngdom, NBV, Sensus, Bilda, Studiefrämjandet, Studieförbundet Vuxenskolan och Kulturens. Tillsammans diskuterar och jobbar vi öven med musikens utveckling samt olika satsningar inom folkbildning.

Är du intresserad av att spela på Club Amplified, eller ett samarbete och vill veta mer? Kontakta Tess.

Amplified Equally

Inom Amplify Equally arbetar vi med flera regioner och fokuserar tillsammans på jämstäldhet inom musik. Vi anordnar allt från festivaler till workshops och spelningar.