Jönköping
Tisdagar
Eva Chatsigeorgiadou

Få platser kvar

Det här är en nybörjarkurs i engelska. Du lär dig att klara enkla vardagssituationer som att presentera dig och ställa och svara på enkla frågor. Efter bara ett par kurstillfällen kan du säga några meningar på engelska. Du får grundläggande kunskaper i grammatik och kursen ger dig många möjligheter till att tala och förstå engelska. Att kunna kommunicera på engelska är främsta målet.

FÖRKUNSKAPER:
Det här är en kurs för dig som inte kan engelska sedan tidigare eller har glömt det du en gång lärt.

MÅL:
Efter kursen har du en del av kunskaperna i engelska på nivå A1 enligt Europarådets referensram för språk. När du har uppnått nivå A1 kan du presentera dig själv och fråga andra om deras namn och var de bor. Du kan förstå och använda enkla ord och fraser som rör dina behov eller konkreta vardagssituationer. Du kan samtala med någon som talar långsamt och tydligt.

KURSINNEHÅLL:

• hälsningsfraser
  • Presentera dig
  • Räkneord och alfabet
  • Beställa på café eller restaurang
  • Fråga efter vägen
  • Använda olika uttryck
  • Grundläggande grammatik
  • Skriva en del på engelska
  • Om kultur- och samhällslivet

KURSLEDARE:
    Eva Chatsigeorgiadou har varit ledare hos oss på Medborgarskolan i många år och har idag privatundervisning i Svenska. Eva är också en väldigt uppskattad dansledare i Orientalisk dans och Bollywood / Bhangra på Medborgarskolan.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs. Ledarna erbjuds också löpande möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

KURSLITTERATUR
    Vi kommer använda boken Visions 1 som finns att beställa på bl a Bokus.se. Kurslitteratur ingår inte i priset för kursen.
    (Beställ ingen bok innan du fått en kallelse till kursen). Du som läser kurser hos oss på Medborgarskolan har förmåner när du handlar böcker på Bokus eller Akademibokhandeln. För mer information följ länken nedan:

SPRÅKNIVÅER:

Testa dig själv och hitta din nivå i några av våra språk på:

BRA ATT VETA:
    Kallelse till kursen kommer ca en vecka innan start som en bekräftelse på att kursen startar. Med kallelsen följer fakturan på kursavgiften.
    Det går bra att delbetala kursavgiften, ange vid anmälan.

Välkommen!

Medborgarskolan Jönköping Kunskapssalar