Örebro
2 Maj 2024
Dag
Olov William Lundin

Här lär du dig grunderna för användning av din motorsåg, skötsel, enklare fällning, filning, arbetsteknik, säkerhetstänk och skyddsutrustning. Vi utgår från Säker Skog och vår kursledare är certifierad.

Innehåll
Du tar med dig din egen motorsåg och skyddsutrustning ( hjälm med hörselskydd, reflexväst, handskar och skyddsstövlar/kängor samt SKYDDSBYXOR)
Vi ses ute på angiven plats för att lära oss grunderna i användning av din motorsåg och underhåll samt säkerhet.
Vi utgår från Säker Skog och vår kursledare är certifierad.

Upplägg
Vi ses en dag 8-16:15 utomhus. Vi kokar mat ute, mat ingår (angespecialkost i anmälan)

Förkunskaper
Du behöver inga förkunskaper men viktigt att du har din egen motorsåg och skyddsutrustning.

William Lundin har en lång erfarenhet av skogsbruk och är en av de första i Sverige som fick motorsågskörkort. Han har även behörighet inom röjsåg, van att hålla kurs och haft många grupper som lärare på Kvinnerstaskolan. William är en mycket kompetent kursledare med god pedagogisk förmåga.
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Vidareutbildning
Vi har även kurs i Motorsågskörkort Nivå A och B och Röjsågskörkort RA RB

Vi bjuder på fika och lunch vid alla kurstillfällen, anmäl avvikande kost/allergi.
Denna kurs ger ej körkortsbehörighet - men vi har även körkortskurser på webben.

OBS, Denna kurs ger ej ett motorsågskörkort, denna är till för eget bruk av motorsåg. Vi har även kursen Motorsågskökort Nivå AB i vårt kursutbud. se www.medborgarskolan.se

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv det i meddelanderutan vid din anmälan.

Williams Verkstad

Karlslund 304, Örebro