Ort
Göteborg
Startdatum
30 Sep 2026
Tid
16:30-19:00
Dag
Måndag
Antal tillfällen
1 st
Nummer
67011
Pris
0 kr

Om arrangemanget

Vad är poesi? Hur skriver man poesi? Och varför? Med stöd från Västra Götalandsregionen så bjuder vi in till en workshop i poesi för att öka läsningen i regionen.

Innehåll

Denna workshop introducerar dig till poesins kreativa och kravlösa värld. Lekfulla skrivövningar blandas med miniföreläsningar, uppläsningar och samtal. Kursledaren ger dig verktyg att använda i ditt fortsatta skrivande. Allt är frivilligt. Den som vill skriva skriver. Den som vill läsa upp läser upp. Den som vill lyssna lyssnar. Inga krav!

Förkunskap

Poesiverkstad är en workshop för alla som är nyfikna på att skriva poesi. Du behöver inga förkunskaper, bara skrivlust.

Kursledare

Johan Carle är författare och utbildad skrivpedagog. Han debuterade 2016 med Små grodorna. Johan skriver romaner, poesi, barnböcker med mera. Vid sidan av det egna skrivandet håller han skrivarkurser och arbetar med andras skrivande som lektör/handledare.

Medborgarskolan och folkbildning

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Ort

Kulturhuset Bergsjön

Bergsjöns kulturhusväg 4A, Göteborg

Visa på karta

Du kanske också är intresserad av

Aktuellt

Kommunikation

Skrivarkurs för fantasyfans

Älskar du monster och magi och drömmer om att lära dig mer om fantasy, skräck och sci-fi? Kanske till och med skriva en egen berättelse? Gå då en kurs på Medbor...

Publicerad:
Läs vidare om "Skrivarkurs för fantasyfans"

Vad vill du lära dig mer om?