Limhamn
Ledare
Gary Moore
1 595 kr

The world of photography can be a frustrating and confusing world. Over time the cameras have changed but the principles haven’t. Häng med på en fotokurs utöver det vanliga med vår nya ledare Gary Moore. Kursen hålls på engelska. Du måste vara minst 14 år.

Ledare
Gary Moore is a multi-award winning photojournalist and news photographer. He has traveled extensively around the world and his work has been published in various newspapers, magazines and documentaries. He started in his teens as a newspaper photographer and photojournalist at weekly and daily newspapers in the nineties. His work has appeared in National Geographic, The Washington Post, Animal Planet and countless other publications. Besides being a photojournalist. Gary is also a television and documentary cameraman. His work has taken him all around the world.

Upplägg och innehåll
This section will be an intensive overall view of the SLR (single reflex 35 mm-type camera). We will also look at photographing with smart phones and other camera formats. Whether you are already a hobby photographer or are interested in learning the magic of photography. This course is for you!

A to Z of the camera. Understand this powerful tool in your hands. Exposure, composition, angles, auto and manual focus, auto versus manual exposure, f-stops, shutter speeds, white balance, law of reciprocity, color balance, hand-held versus tripod, different lighting conditions, outdoor and indoor techniques, using flash and camera menu settings. How to make these work for you in getting better photographs. We will have a quick look at a selection of photography from around the world to get your creative juices flowing.

Then we will head out into Malmö using the techniques used in class. Roaming the streets to capture everyday images in a time sensitive manner. Street photography, portraits, editorial, photojournalism. City life, people, architecture, environment and still life.

We will then go through what photo editing software to use to edit my photographs? How do I edit my photographs? Editing photographs on my phone, what apps do I use? Do I shoot TIFF or JPEG or RAW? You will learn basic photo editing techniques. Color balance, levels, brightness and contrast, sharpening, hue and saturation and cropping. You will select your best 5 photos taken in the field. Gary, fellow class participants and some guest judges will critique the photographers work. A winning photograph will be chosen and awarded.

Medtag din egna systemkamera och din laptop att arbeta med.

För vem?
Du har en digitalkamera och du kan grunderna. Det är en fördel om det är en systemkamera. Du bör även vara minst 14 år. Kursen hålls på engelska.

Anmälan
OBS! Ta del av köpevillkoren innan du anmäler dig. När kursen fått tillräckligt med anmälningar får du en kallelse med faktura via posten eller e-post. Där anges definitiv startdag, plats, tidpunkt och ibland även information om portkod med mera.

• Anmälan är bindande
  • Kursens startdatum är preliminärt.
  • Invänta alltid kallelse innan du går till kurslokalen.

Rabatt
Alla som går en kurs hos oss får rabatt på böcker. Läs mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Bra att veta
Eventuell rabattorsak anges vid anmälan. Intyg krävs. Man kan dela upp betalningen på upp till tre månader, meddela i så fall detta vid din anmälan.

Detta är folkbildning
Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar, på distans eller semidistans. Vi på studieförbundet Medborgarskolan ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Varje individ har inflytande i gruppen. Inom folkbildningen kan den enskilde deltagaren påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan - Limhamns Folkets hus

Linnégatan 61, Limhamn