Händer som formar en drejad kruka i hjärtform

Vi älskar kunskap!

Ge bort en kurs

Köp presentkort

Alla hjärtans dag på Medborgarskolan

Vi älskar kunskap. Kunskap som utvecklar och inspirerar dig, som ger dig ett sammanhang att längta till och kanske till och med får dig att kunna uppfylla drömmar och mål. Hos oss kan alla hitta kurser och studiecirklar som får hjärtat att banka. Inför Alla hjärtans dag vill vi också passa på att slå ett extra slag för våra utbildningar inom hjärt- och lungräddning, som vi anordnar tillsammans med Civilförsvarsförbundet – kunskap som kan bidra till att rädda liv.
En äldre man i en musikstudio, formar händerna som ett hjärta

Lustfyllt lärande

Växter, böcker, språk, musik, hantverk... Hitta din passion hos oss!

Lär dig rädda ❤

All kunskap är värdefull – och viss kunskap kan bokstavligen rädda liv. Om en person drabbas av hjärtstopp krävs snabba åtgärder – visste du att för varje minut innan påbörjad behandling, minskar chansen till överlevnad med 10%? Lär dig mer om HLR i den här videon och kolla in de kurser som vi ordnar tillsammans med vår samarbetspartner Civilförsvarsförbundet.

Extra kärleksfull folkbildning

Säg det med en blomma (Flera orter)

Lär dig mer om blommornas fantastiska värld! Bind vackra buketter i ett tema som passar dig, eller kolla in våra diplomkurser.

Choklad och praliner (Flera orter)

Lär dig göra ljuvliga praliner, en uppskattad present till någon du tycker om! Varför inte gå en pralinkurs med alla hjärtans dag-tema?

Kärlekens språk (Flera orter)

Det sägas ju ibland att italienskan är kärlekens språk - vad tycker du? Vi har kurser inom flera olika språk!

Hundtricket - bokstavligt talat (Flera orter)

Ta med dig din bästa fyrfotade vän och gå en hundkurs eller valpkurs, där ni båda får ny kunskap.
Visar 3 av 4

Vad får ditt hjärta att banka?

Rockmusik, fågelskådning, dragshow, 1900-talslitteratur, improvisationsteater eller något helt annat? Starta en studiecirkel hos Medborgarskolan och få stöttning för att lära er mer och utvecklas tillsammans!
Presentkort

Ge bort kunskap i alla hjärtans dag-present - köp presentkort eller boka en kurs.