Månar du om ett hållbart samhälle? Vill du lära dig mer om miljö, recycling eller social hållbarhet? Här samlar vi kurser och evenemang som på olika sätt handlar om hållbarhet.

På Medborgarskolan finns ett stort antal kurser på temat återvinning och återbruk - en trend som växer sig allt starkare i samhället. Återvinningstrenden är stark även i Medborgarskolans utbud, med många kurser inom bland annat hantverk, klädsömnad och möbeltapetsering, där man tar vara på gamla saker.

Gammalt blir nytt

Lär dig återvinna gamla textilier, handdukar, gardiner, kläder och annat som inte används och tar plats hemma. En gammal skinnjacka kan bli en lyxig necessär, en gardin/pläd/tröja ett nytt kuddfodral och ett gammalt plagg kan sys om. Bara fantasin och kreativiteten sätter gränserna.

Renovera gamla möbler

Den som vill ge gamla möbler ett nytt liv kan gå en kurs i möbeltapetsering, där man får lära sig att klä om och renovera gamla möbler. Deltagarna lär sig att laga och renovera stoppmöbler/klädda möbler på ett stilriktigt sätt med rätt material.

Sy egna kläder

Att sy sina egna kläder är ett hållbart alternativ som blir allt mer populärt. Medborgarskolan har kurser i klädsömnad över hela landet.

Kurser och evenemang inom hållbarhet

Din sökning"" visar 33 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Vardagslydnad unghund"
Utomhus

Vardagslydnad unghund

Ort: VilhelminaStartdatum: 1 Maj 2024Tid: 18:30-20:00Antal tillfällen: 5 st tillfällenDagar: OnsdagarPris: 595 kr
Läs vidare om "Unghundskurs"

Unghundskurs

Ort: VellingeStartdatum: 7 Maj 2024Tid: 19:00-21:15Antal tillfällen: 6 st tillfällenDagar: TisdagarPris: 0 kr
Läs vidare om "Återbruk med Tant Gul"

Återbruk med Tant Gul