Välkommen till Medborgarskolan i Örebro. Här erbjuder vi kurser, utbildningar, studiecirklar och samarbeten med grupper och organisationer. Vi kan stolt konstatera att vi är en av Örebros största studieförbund med en bred verksamhet inom många ämnesområden. Vi finns på Fabriksgatan 18, Fredsgatan 14, Gamla gatan och Klostergatan - allt beroende på verksamhet och ämne.

Få lust att lära

Ladda upp ditt kunskapsbatteri med lustfyllda kurser, studiecirklar, föreläsningar eller varför inte företagsutbildningar. Hos oss finns alla varianter.

Vi finns även på Gamla gatan

På Gamla gatan har vi vår keramikateljé, där vi bedriver kurser för såväl barn som senior.

Danskurser på Showdansskolan Entré

På Fredsgatan 14, ligger vår dansskola, Marie Kühlers showdansskola Entré. Där erbjuder vi danskurser för barn från 2 år till senior. Vi erbjuder en mängd stilar, såsom showdans, stepp, ragga/dancehall, balett, danslek, streetdance m m.

Vår värld