Vi samarbetar gärna med dig!

Välkommen till våra kurser, studiecirklar och kulturaktiviteter på Vintervägen 2. Vi samarbetar med föreningar och hjälper grupper att starta studiecirklar. Medborgarskolan i Växjö har erfarenhet av att driva olika projekt för arbetssökande, sjukskrivna och nyanlända.

Vi har även en förskola, också på Vintervägen 2, med musikinriktning: Dackebackens Musikförskola.

Vi kan hjälpa dig som privatperson eller som organisation att ordna kalas, workshops, invigning eller företagsevent.

Välkommen till oss!

Vår verksamhet

Läs vidare om "Dackebackens musikförskola"
Barn som spelar trumpet

Dackebackens musikförskola

Dackebackens musikförskola ligger nära centrum i Växjö. Vi följer läroplanen men kombinerar den med mycket musik, rörelse och skapande i olika former som hjälper barnen att utveckla sitt språk och andra färdigheter. Alla avdelningar har utbildade pedagoger och vi lyssnar in varje barns behov och intressen. Vi vill att varje barn som lämnar vår förskola ska vara så väl förberedd till förskoleklass som möjligt, både i kunskap och självkänsla.