Välkommen till Medborgarskolan Gävleborg. Vi erbjuder ett brett spektra av kurser, föreläsningar, studiecirklar, kulturevenemang och digitala arrangemang. Du hittar oss på Drottninggatan i centrala Gävle.

Ladda upp ditt kunskapsbatteri med utvecklande kurser som finns i både fysisk och digital form. Du kan lära dig ett nytt språk, grunderna i att stärka ditt varumärke genom sociala medier, vad du kan laga för mat utomhus och mycket annat.

Samarbeten och studiecirklar

Vill du starta en studiecirkel, ett kulturprogram eller samarbeta med oss på annat sätt? Våra samarbeten med föreningar och grupper är en grundsten i vår verksamhet. Du kanske har ett specifikt intresse som du vill fördjupa dig i eller vill du lära dig något nytt. Om du vill göra detta tillsammans med andra så kan ni samarbeta med Medborgarskolan. Kontakta oss så får du veta mer om detta.

Hyr passande rum hos oss

Hos oss kan du hyra mötes- och konferenslokaler som passar just ditt arrangemang. Vi har också en målarateljé och en studio där du kan livestreama eller spela in en föreläsning. Det bästa av allt är att de ligger centralt på Drottninggatan i Gävle.

Våra studios och spela musik

Vi har två fullt utrustade studios i Gävle. I studion på Drottninggatan kan du podcasta och tillsammans med oss arrangera digitala föreläsningar, och livesändningar. På Blåsåsen finns vårt musikhus där du kan repa med ditt musikband och Studio Ljudvallen där du kan spela in och producera din musik.