Natur i Västernorrland

Medborgarskolan Västernorrland

Välkommen till Medborgarskolan Västernorrland. Vi erbjuder ett brett spektra av kurser, föreläsningar, studiecirklar, kulturevenemang och digitala arrangemang. Du hittar oss både i Sundsvall och Örnsköldsvik men vi arbetar över hela länet.

Ladda upp ditt kunskapsbatteri med utvecklande kurser som finns i både fysisk och digital form. Du kan lära dig ett nytt språk, grunderna i att stärka ditt varumärke genom sociala medier, vad du kan laga för mat utomhus och mycket annat.

Vill du starta en studiecirkel, ett kulturprogram eller samarbeta med oss på annat sätt? Våra samarbeten med föreningar och grupper är en grundsten i vår verksamhet. Nu kan du även starta studiecirkel på distans!

Vi arrangerar även fysiska och digitala föreläsningar, kulturevenemang och livestreams från vårt musikstudio Örnsköldsvik.

I Sundsvall har vi ett välbesökt galleri, Galleri Granen, där vi arrangerar ett otal utställningar och konstworkshops under året. Kika in på galleriet här

I Örnsköldsvik har vi daglig verksamhet inom media och musik som heter Studio Rex. Hos oss kan du även hyra mötes- och konferenslokaler med tillhörande utrustning som passar just ditt arrangemang. Vi finns ett stenkast från vattnet och Hägglunds Arena. Se våra lokaler här