Ystad
15 Okt 2024
Tisdagar
Cecilia Grankvist Dahmén

Visste du att en av våra vanligaste fobier är talskräck? Så om du känner dig osäker att tala inför andra så behöver du åtminstone inte känna dig ensam. Retorik och presentationsteknik.

Så här går det till
Kursen går en gång i veckan i 4 veckor, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans i gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle. Kursen omfattar 4x45 minuter per kurstillfälle. Liten grupp kör samma kurs med samma innehåll på färre tillfällen.

Inga material eller förkunskaper krävs, bara nyfikenhet.

Anmälan
OBS! Ta del av köpevillkoren innan du anmäler dig. När kursen fått tillräckligt med anmälningar får du en kallelse med faktura via posten eller e-post. Där anges definitiv startdag, plats, tidpunkt och ibland även information om portkod med mera.

• Anmälan är bindande
  • Kursens startdatum är preliminärt.
  • Invänta alltid kallelse innan du går till kurslokalen.

Cecilia har en bakgrund som skådespelare och teaterpedagog. I 30 år har hon hjälpt företag, organisationer och enskilda att förbättra och utveckla sitt sätt att kommunicera.
- Som skådespelare vet jag hur viktigt det är att använda sig av alla verktygen såsom gester, närvaro, röst och humor. Tro mig du kan försätta berg om du bara vet hur.
Du kan läsa mer om Cecilia på hemsidan www.ceciliagranquist.se
Våra ledare har relevanta ämneskunskaper och erfarenhet av att leda studiecirkel. Ledaren genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Genom ett utbildningsprogram ges våra ledare möjlighet till såväl personlig som pedagogisk utveckling, en viktig del av Medborgarskolans kvalitetsarbete.

Rabatt
Alla som går en kurs hos oss får rabatt på böcker. Läs mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Detta är folkbildning
Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar, på distans eller semidistans. Vi på studieförbundet Medborgarskolan ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Varje individ har inflytande i gruppen. Inom folkbildningen kan den enskilde deltagaren påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan

Adlercreutzgatan 4, Ystad