Penseldrag på målning.

Vad vill du lära dig? På Medborgarskolan kan du utvecklas tillsammans med andra – fysiskt eller på distans. Ny kunskap väcker mod och nya möjligheter. Men det är du som bestämmer vad du vill lära dig.

Medborgarskolan Uppsala

Vi har så mycket mer än bara kurser...

Aktuellt

Visa föregående artikel
Läs vidare om "Spara pengar! Odla hemma och bli mer energieffektiv"
Odla_Kurs_Mälardalen_2023

Spara pengar! Odla hemma och bli mer energieffektiv

Fredrik Andersson är miljöingenjör och brinner för hållbar utveckling. Från hemmet i Sydafrika håller han distansföreläsningar om sina två största intressen, odling och energi.

Läs vidare om ""Keramik är en källa till glädje och kreativitet""
Jennythunberg_kursledare_keramik_uppsala_2023

"Keramik är en källa till glädje och kreativitet"

Vill du upptäcka keramikens fantastiska värld? Då har du hittat rätt. Jenny Thunberg är keramiker med egen ateljé i Uppsala och har över 15 års erfarenhet av keramik. På Medborgarskolan inspirerar hon som kursledare och sprider sin kunskap till andra.

Läs vidare om "Gröna Rum – Gemenskap, språkträning och integration"
Zahra_deltagare_Gronarum_Uppsala_2023

Gröna Rum – Gemenskap, språkträning och integration

Gröna Rum tar emot utrikesfödda kvinnor som av olika anledningar inte har kunnat lära sig det svenska språket. Genom arbetsträning i en grön och trygg miljö, kan kvinnorna lära sig språket i sin egen takt.

Visa nästa artikel