En grupp människor

Ett sammanhang att längta till

Nya upplevelser,ny kunskap och nya möten

Letar du efter något som får dig att växa, låter dig samla på ögonblick, utforska dina intressen och ger dig chansen att möta nya människor? Välkommen till Medborgarskolan i höst! Hos oss hittar du inspirerande kurser och studiecirklar oavsett vad du är nyfiken på – kreativa hantverkskurser, dansworkshops och fotograferingscirklar, eller nya naturupplevelser genom kurser i friluftsliv. Varför inte ansluta till en hundgrupp med din fyrbenta vän? Kort sagt; hos oss finns stora möjligheter att hitta just den där grejen som får dig att gå runt och längta efter nästa tillfälle. Medborgarskolan finns över hela landet, oavsett du vill delta på plats eller på distans – och vi ser fram emot att träffa dig!
Kvinna uppe på ett berg i höstlandskap

Några av höstens kursnyheter

Lär dig virka • Kravlös yoga • Matlagningskurs med vildsvin • Japanskt broderi • Höstplanera din trädgård • Yawara – som japansk taichi • Fantastik – att skriva fantasy, skräck och sci-fi • Mobilkurs – filma och skapa content med din telefon • Kreativt skrivande, grundkurs

Hitta ett sammanhang att längta till i höst

Visar 3 av 7

Hösten hos Medborgarskolan

Samla kompisar och skapa en hantverkscirkel

Vi erbjuder hantverkscirklar som inspirerar till kreativitet och gemenskap. Upptäck möjligheten att utforska olika hantverkstekniker och skapa unika verk i en inspirerande miljö.

Utforska kulinariska äventyr

Oavsett om du vill lära dig nya recept, förbättra dina matlagningsfärdigheter eller fördjupa dig i vinprovningens konst, finns det något för alla smaker och intressen.

Diplomutbildningar

Kanske vill du komma vidare i karriären eller helt byta bana i höst. Då har vi diplomkurser och certifieringar inom flera områden som ekonomi, kommunikation, estetiska eller hantverksyrken.
    Visar 3 av 3

Tid för något helt annat?

Starta en egen studiecirkel och lär dig något du är intresserad av! Medborgarskolan kan hjälpa till med till exempel lokaler, material och upplägg.