Starta en hantverkscirkel

Är ni en grupp eller förening som sysslar med konst eller hantverk? Starta en studiecirkel i samarbete med oss på Medborgarskolan för att lära er mer, ha roligt och utvecklas tillsammans.

På vissa orter kan grupper få låna lokaler/verkstäder som passar för måleri, snickeri, vävning eller silversmide. Vi kan också hjälpa stickningscirklar, instrumentbyggare eller graffitimålare med till exempel cirkelupplägg, materialkostnader och cirkelledarutbildning.

Att skapa något själv för att sedan kunna pryda sitt hem med egna alster ger en härlig känsla. Vissa cirklar hantverkar och skänker sina alster till välgörenhet. Det värmer hjärtat lite extra.

Berättelser från hantverkscirklar

Läs vidare om "Skapa och forma i silver"

Skapa och forma i silver

Silversmide är en av alla hantverksformer som bjuder in till kreativitet och skapande på Ekeby Bruk. "Man börjar jobba med silvret och vips så flyger tiden iväg!"

Läs vidare om "Bokbinderi – en uppskattad hantverksform"
Medborgarskolan erbjuder studiecirklar och kurser i bokbinderi.

Bokbinderi – en uppskattad hantverksform

Bokbinderi är en gammal konstform och ett hantverk som kräver både tekniskt kunnande och ett konstnärligt öga. Möt Malena Bergroth som håller studiecirklar i denna spännande hantverksform.

Läs vidare om "Välkommen till Sveriges största mötesplats!"
En man spelar gitarr och två lyssnar

Välkommen till Sveriges största mötesplats!

Vill du lära dig något nytt, skapa och utvecklas tillsammans med andra? Genom att starta en studiecirkel kan du fördjupa dig i ditt favoritintresse och få utlopp för ditt engagemang i nya former. Förena nytta med nöje genom samtal, workshops, föreläsningar och kulturevenemang.

Intresserad av att starta en hantverkscirkel? Klicka här för att komma till intresseanmälan!